Biz life intervju – Nenad Zdravković, član NO Milšped Group
1. Kako biste opisali 2023. godinu i koliko je bila izazovna u odnosu na godinu pre?
Poslovanje cele logističke industije suočilo se sa jedinstvenim izazovima proteklih godina. Dinamično poslovno okruženje donelo je niz faktora koji su uticali na sposobnost kompanija da efikasno isporuče proizvode do krajnjih korisnika, poput prekida u lancu snabdevanja, ograničenja kapaciteta, zatim naglog porasta cena goriva, kao i izazova u pronalaženju adekvatne radne snage.
Međutim, naša posvećenost klijentima ostala je nepromenjena. Blisko sarađujući s njima prilagodili smo se promenljivom spektru rizika, pružajući im podršku i inovativna rešenja tokom ovih izazovnih vremena.
2. Ako pogledamo vaše investicije, primetno je da ste postigli značajan uspeh u ovoj godini. Možete li nam reći nešto više o tome?
Ova godina bila je veoma uspešna za naše poslovanje. U srcu naših dostignuća nalazi se proširenje od 30.000 m2 skladišno-poslovnog prostora u Krnješevcima, koje dodaje vrednost našim postojećim skladišnim kapacitetima od preko pola miliona kvadrata, kao i povećanje flote za 100 kamiona poslednje generacije.
Takođe, značajan korak za nas je bila i implementacija solarnih panela na krovovima naših skladišta koji doprinose smanjenju potrošnje električne energije iz mreže za čak 34%. Ova inicijativa je deo našeg šireg angažmana u okviru ESG strategije, koja se fokusira na zaštitu životne sredine i smanjenje emisije gasova.
Poslednje, ali ne manje važno kada su investicije u pitanju, jeste intermodalni terminal M-BOX u blizini Niša koji je ove godine obeležio godinu dana uspešnog poslovanja. Na ovaj način, klijentima obezbeđujemo uštede, budući da terminal nudi nova efikasna i ekološki prihvatljiva intermodalna rešenja koja do sada nisu bila moguća u južnoj i centralnoj Srbiji.
3. Kada već govorimo o skladištu, ne možemo a da ne istaknemo da kompanija Milšped konstantno ulaže u implementaciju robotizovanog skladištenja robe. Recite našim čitaocima u kojoj meri ovaj vid inovacija olakšava vaše poslovanje?
Robotizovano skladištenje robe u kompaniji Milšped značajno je olakšalo naše poslovanje na više načina. Pre svega, roboti omogućavaju neprekidan rad skladišta što povećava produktivnost i ubrzava realizaciju zahteva naših klijenata. Ova neprestana aktivnost takođe dovodi do smanjenja troškova, a mogućnost skladištenja se povećala tri puta, što znači da možemo isporučiti značajno veće količine u poređenju sa tradicionalnim metodama upravljanja skladišnim procesima.
Verujemo da robotizacija nije samo odgovor na izazove u logističkoj industriji, već i ključni faktor koji potvrđuje našu poziciju lidera na tržištu koje se dinamično menja i zbog toga ćemo nastaviti da ulažemo u nova inovativna rešenja kada je ovaj segment poslovanja u pitanju.
4. Milšped Group, kao vodeća logistička i transportna kompanija prisutna je na tri kontinenta i 14 različitih tržišta. Grupu čine brojne članice, ali se njihov broj i dalje uvećava. U čemu je tajna konstantnog širenja vašeg poslovanja?
Nakon blizu trideset godina rada u ovoj kompaniji, mogu slobodno reći da ključ našeg uspeha leži u snažnoj tradiciji i jedinstvenom duhu zajedništva koji vlada među našim radnim kolektivima.
Posvećenost i prilagodljivost konstantnim promenama tržišta omogućavaju nam da rastemo i uspevamo, dok su proširenje obima poslovanja, kao i ulaganje u stručnost naših timova ključni faktori kontinuiranog rasta koji je rezultirao da tokom poslednjih deset godina prihod kompanije bude udesetostručen, te da nam prihod u protekloj godini nadmaši iznos od pola milijarde evra.
Ove godine su počele sa radom i nove kompanije članice u Mađarskoj i Rumuniji, te smo postali prisutni na 14 različitih tržišta, što označava tek početak našeg ambicioznog plana za dalji rast.
5. Zašto je važan Milšpedov MBASE edukativni centar i šta ga čini jedinstvenim u ovom delu Evrope?
Sa željom da pored dobrih uslova za rad, svojim zaposlenima pružimo mogućnost konstantnog učenja i usavršavanja, Milšped Group je odlučio da osnuje jedinstven edukativni centar u okviru kojeg organizujemo različite edukativne programe prilagođene svim nivoima zaposlenih uz angažman vrhunskih eksperata iz struke. Izdvojio bih između ostalog program „Transformacijsko liderstvo i emocionalna inteligencija“ koji se organizuje uz pomoć eminentnih stručnjaka kroz licencirane programe, a koji je privukao najviše pažnje naših zaposlenih.
M Base learning centar je jedinstveni koncept ovog tipa u okruženju fokusiran na ojačavanje lidera i zaposlenih kroz inspiraciju, intelektualnu stimulaciju, motivaciju i posvećenost. Verujemo da su ljudi naš najvredniji resurs, te kroz ulaganje u njih ulažemo u uspešnu budućnost.
6.Kompanija Milšped je pre tri godine pokrenula integrisanu logističku E-commerce uslugu M-ONE. Da li ste zadovoljni dosadašnjim radom i koji su dalji planovi za taj segment poslovanja?
Odgovarajući na ekspanziju online kupovine i prateći svetske trendove, osnovali smo kompaniju članicu M-ONE koja već tri godine obezbeđuje savremene i efikasne usluge logističke podrške e-commerce biznisa, pružajući sveobuhvatno rešenje za isporuke kako u Srbiji, tako i na svim tržištima Evrope.
U skladu s našim planovima, fokusirani smo na održivo poslovanje, te smo nedavno započeli implementaciju električnih vozila u flotu M-ONE doprinoseći ekološki odgovornom transportu. Ova inicijativa samo je jedan od doprinosa Milšped kompanije kada je u pitanju smanjenje emisije štetnih gasova i zvučne zagađenosti.
7. Milšped Group je ove godine obeležio tri decenije uspešnog poslovanja. Kada sve sumirate, kako ocenjujete proteklih trideset godina kompanije i kakvi su planovi Milšpeda za dalje poslovanje?
Trideset godina za nas predstavlja vreme velikih dostignuća, ali i vreme neprestanog rasta, inovacija i posvećenosti našim klijentima. Od male kancelarije sa svega nekoliko zaposlenih, došli smo do impozantnog broja od 3.500 zaposlenih u 14 zemalja na tri kontinenta. Velika kompanija uzrokuje veliku odgovornost i težnju da sve što radimo bude na nivou koji se očekuje od Milšped grupe. Vreme za nama ocenjujemo kao izazovno, ali izuzetno ispunjavajuće jer smo izgradili snažne partnerske odnose i postigli značajne ciljeve. Kada govorimo o budućnosti nastavićemo u pravcu inovacija, održivosti i efikasnosti, a sve sa ciljem da i uz nadolazeće izazove opravdamo epitet lidera u oblasti transporta i logistike.